سرخط خبرها

استقبال گرم مردم مشهد از جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۹۸۸۱۳
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
استقبال گرم مردم مشهد از جشنواره فیلم فجر
رییس اداره امور سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با وجود تعدد سالن‌های سینمایی ویژه جشنواره فجر و همچنین الزام به اختصاص ۵۰ درصدی صندلی‌های هر سالن به تماشاگران، استقبال از فیلم‌های این دوره در مشهد غیرمنتظره بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحجت طباطبایی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاوت مهم نوزدهمین دوره از جشنواره فیلم فجر مشهد با دوره های گذشته، اضافه شدن ۲ سینمای جدید به شمار سینماهای معمول هر ساله بود و تاحدی در خصوص تعدد سالن های سینمایی و ریزش مخاطبان جشنواره نگرانی وجود داشت.

رییس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: البته این نگرانی که در خصوص ریزش مخاطبان جشنواره فیلم فجر به سبب تعدد سینماها و کاهش ظرفیت پذیرش در سالن ها وجود داشت، در خلال برگزاری آن کاملا از بین رفت.

وی بیان کرد: امسال همزمان با آغاز نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۲ سینما در ۲ منطقه مختلف شهر مشهد افتتاح شد که به نحوی عدالت اجتماعی را در برخورداری مناطق مختلف شهر از سینما برقرار کرد و پراکندگی جغرافیایی آنها باعث شد که مخاطب در همان نزدیکی منزل خود بتواند به سینما برود.

طباطبایی اضافه کرد: هرچند میزان استقبال مخاطبیا از فیلم های جشنواره فجر را می توان از فروش بلیت سنجید اما با وجود نگرانی های ناشی از شیوع کرونا و الزام در اختیار گذاشتن ۵۰ درصد ظرفیت سالنها به مخاطبان، در کمتر از ۳۰ دقیقه از زمان فروش بلیت هر فیلم، بلیتها تمام می شد و در هر نوبت نمایش فیلم، همه ۵۰ درصد ظرفیت سالن تکمیل می شد به نحوی که بسیاری از خرید بلیت بازمانده و ناگزیر در انتظار فروش بعدی فیلم ها می ماندند.

وی اظهار داشت: علاوه بر حضور پرتعداد و پررنگ رسانه ها، گروهی از منتقدان نیز همزمان به جشنواره فیلم فجر مشهد اضافه شدند و بعد از تماشای هر فیلم به گفتگو با خبرنگاران و نقد و بررسی فیلمها پرداختند.

رییس اداره امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: با این روند استقبال مخاطبان از فیلمها، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می توان پیش بینی کرد که سال آینده فیلمهای جشنواره فجر با استقبال بهتری در مشهد همراه باشد و نگرانی ما را از خاموش شدن چراغ سینماها کاهش دهد.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در هشت پردیس سینمایی این کلانشهر، ۱۹ فیلم را در حال نمایش دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->